Άρθρα

  • Άρθρα
  • Συνταγές

Υγεία και Ευτυχία: Έρευνα της Herbalife αποκαλύπτει μια σαφή συνάφεια

Woman making a vanilla protein shake.

Τα αποτελέσματα της έρευνας από την Herbalife για την Υγεία και Ευτυχία  που διεξήχθη από την IPSOS, εξέτασε τη διατροφή των ανθρώπων, τις συνήθειες άσκησης, τα μοτίβα ύπνου και τα αντιληπτά επίπεδα ευτυχίας σε εννέα ευρωπαϊκές χώρες - με το 84% όσων θεωρούσαν τους εαυτούς τους ευτυχισμένους να αναφέρουν επίσης ότι είναι και υγιείς.

Οι Βρετανοί εμφάνισαν ορισμένα από τα υψηλότερα επίπεδα αντιληπτής καλής υγείας στο 78% με παρόμοια επίπεδα ευτυχίας στο 70%. Οι Γερμανοί, από την άλλη πλευρά, βαθμολόγησαν τη γενική υγεία τους ως «κακή» με 15% και επίσης κατετάγησαν χαμηλότερα όσον αφορά την ευτυχία - εμφανίζονται στην τελευταία τριάδα της «συναισθηματικής ευεξίας».

Διαφορές γενεών

Οι νεότεροι αντιλαμβάνονταν τους εαυτούς τους ως πιο υγιείς, κάτι που στη συνέχεια μειώθηκε στις παλαιότερες γενιές. Στην πραγματικότητα, το 79% των δημογραφικών στοιχείων της Gen Z θεωρούσε τον εαυτό του «αρκετά» ή «κατά βάση υγιή», ενώ μόνο το 58% των Baby Boomers πίστευε το ίδιο. Είναι ενδιαφέρον ότι οι συνήθειες άσκησης άλλαξαν με την ηλικία, με τις συνδρομές στο γυμναστήριο να μειώνονται σημαντικά με τη μεγαλύτερη ηλικία, σύμφωνα με τα ευρήματα.

Εξετάζοντας τι μας κάνει ευτυχισμένους, φαίνεται να υπάρχει επίσης μια μετατόπιση των γενεών στις απόψεις. Καθώς μεγαλώνουμε, η «καλύτερη υγεία» γίνεται πιο σημαντική με το 44% των Baby Boomers να το αναφέρουν ως το κλειδί για την ευτυχία, σε σύγκριση με μόλις 28% της Gen Z. Από την άλλη πλευρά, «μια αλλαγή στη σωματική μου εμφάνιση» (δηλ. απώλεια βάρους) αυξήθηκε σε σημασία στα νεότερα δημογραφικά στρώματα. Αυτό θα μπορούσε να υποδηλώνει ότι το κοινό της Gen Z εξετάζει την ευημερία από καθαρά αισθητική άποψη, αγνοώντας ίσως τα ευρύτερα ολιστικά οφέλη ευεξίας που μπορεί να προσφέρει μια υγιέστερη ζωή, τα οποία τείνουν να γίνονται εμφανή αργότερα στη ζωή.

Επαναπροσδιορισμός των συμπληρωμάτων διατροφής

Η χρήση συμπληρωμάτων διατροφής πρότεινε μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε την ευεξία. Ένα σημαντικό 66% των ερωτηθέντων είπε ότι χρησιμοποιούσε συμπληρώματα για τη γενική υγεία και ευεξία με το 45% της ηλικιακής ομάδας 25 έως 34 ετών να τονίζει τη σημασία τους για το μυαλό και τη διάθεση, υποδηλώνοντας ότι τώρα πια τα συμπληρώματα δεν αποτελούν πλέον αποκλειστικό τομέα των φανατικών της καλής φυσικής κατάστασης.

Τα ευρήματα τόνισαν επίσης μια πιθανή έλλειψη ευαισθητοποίησης στους νεότερους για την «πρόληψη και προστασία» σε όλα τα στάδια της ζωής. Οι Baby Boomers ήταν πιο πιθανό να χρησιμοποιούν συμπληρώματα για την πρόληψη ασθενειών σε ποσοστό 28%, σε σύγκριση με μόνο 8% των νέων ηλικίας 18 έως 24 ετών. 

Αλλαγή των διατροφικών συνηθειών

Τα παραδοσιακά διατροφικά μοτίβα αλλάζουν. Μόνο το 29% των ερωτηθέντων πίστευε ότι η κατανάλωση των παραδοσιακών τριών γευμάτων την ημέρα ήταν το κλειδί για μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή. Αυτό υποδηλώνει μια στροφή προς τη συχνότερη κατανάλωση τροφής κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά σε μικρότερες ποσότητες, συμπεριλαμβανομένης της άφθονης πρόσληψης φρούτων και λαχανικών, της ενυδάτωσης και της σωστής ισορροπίας πρωτεϊνών, υδατανθράκων και λίπους. Τα δεδομένα αποκάλυψαν επίσης ένα κενό γνώσεων σχετικά με τα φυτικά τρόφιμα με μόνο το 19% να πιστεύει ότι θα μπορούσε να συμβάλει σε μια υγιεινή διατροφή.

Το δίλημμα του σνακ

Τα ευρήματα τόνισαν επίσης την ανάγκη για πιο υγιεινές επιλογές σνακ. Μόλις ένας στους δέκα (11%) Ευρωπαίους δήλωσε ότι ακολουθεί μια υγιεινή, ισορροπημένη διατροφή, ενώ το 10% είπε ότι σπάνια ή ποτέ δεν το κάνει αυτό. Εξετάζοντας γιατί μπορεί να συμβαίνει αυτό, το 45% είπε ότι ήταν η επιθυμία για γλυκό και η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης. Η Γερμανία (56%) ανέφερε τη μεγαλύτερη επιθυμία για γλυκά στην Ευρώπη, ακολουθούμενη από τη Ρουμανία (48%), τη Γαλλία (47%), το Βέλγιο (46%), την Ισπανία (45%), το Ηνωμένο Βασίλειο (42%), την Τουρκία (41%), την Ιταλία (38%) και την Πολωνία (38%).

Η κοινότητα είναι σημαντική

Το ένα τρίτο (32%) των Ευρωπαίων ασκούνταν τακτικά (περισσότερες από τρεις φορές την εβδομάδα), αλλά ο τρόπος που ασκούνται αλλάζει. Ενώ η πανδημία έκανε πολλούς από εμάς να ασκούμαστε μόνοι μας, μετά τον COVID υπήρξε μια αναζωπύρωση της «συντροφικότητας», με την «επαφή» και την «κοινότητα» να αναφέρονται ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευεξίας. Τα δεδομένα το ενίσχυσαν αυτό, με το 44% να λέει ότι είναι μέλος γυμναστηρίου επειδή του αρέσει να είναι σε ομαδικό περιβάλλον, καθώς το παρακινεί να έχει άλλους γύρω του, ενώ στο 37% αρέσει η πτυχή της κοινότητας - π.χ. τα μαθήματα. Οι άνθρωποι στην Τουρκία (55%) και στο Βέλγιο (51%) είχαν τα περισσότερα κίνητρα από μια ομαδική συνθήκη, ενώ οι άνθρωποι στη Γερμανία (38%), στο Ηνωμένο Βασίλειο (41%) και στην Ισπανία (40%) δεν χρειάζονταν τόσο μεγάλη ομαδική υποστήριξη.

Θέματα ύπνου

Ο ύπνος αναδείχθηκε ως κρίσιμο συστατικό της ευεξίας. Το Ηνωμένο Βασίλειο ανέφερε την καλύτερη ποιότητα ύπνου με το 54% να λέει ότι ήταν «καλός» ή «εξαιρετικός». Οι χώρες που στερούνταν περισσότερο ύπνο ήταν η Γερμανία (18%), η Ιταλία (18%) και η Γαλλία (17%) με το υψηλότερο ποσοστό ανθρώπων να κοιμάται πέντε ή λιγότερες ώρες τη νύχτα. Η ισορροπία εργασίας/ζωής έπαιξε επίσης ρόλο στην αίσθηση της ξεκούρασης, με το Ηνωμένο Βασίλειο να πρωτοστατεί σε αυτή την κατηγορία.

 

Ο κορυφαίος επιστήμονας της Herbalife και Director of Scientific Affairs, Andrea Bertocco, σχολιάζει:

«Η βαθιά σύνδεση μεταξύ της σωματικής υγείας και της ψυχικής ευεξίας, κυρίως της ευτυχίας, ήταν σαφής στην έρευνά μας. Υπογραμμίζει τη σημασία της προτεραιότητας της υγείας και του τρόπου με τον οποίο η άσκηση, η διατροφή, τα συμπληρώματα διατροφής, η μείωση του στρες και ο ύπνος συμβάλλουν συλλογικά στη μακροπρόθεσμη ευεξία. Στη Herbalife, έχουμε υιοθετήσει μια ολιστική προσέγγιση για την υγεία και την ευεξία από την ίδρυσή μας πριν από περισσότερα από 40 χρόνια, μέσω της εξατομικευμένης διατροφής, των προγραμμάτων για έναν υγιεινό και δραστήριο τρόπο ζωής και του δικτύου των κοινοτήτων των Ανεξάρτητων Μελών μας όπου η προσωπική επαφή και ένα κοινό κίνητρο ώστε να έχουν επιτευχθεί θαυμάσια αποτελέσματα».

Σχετικά με την Έκθεση της Herbalife για την Υγεία και την Ευεξία

Η έκθεση βασίζεται σε έρευνα καταναλωτών που διεξήχθη τον Ιούνιο του 2023 από την IPSOS και ανατέθηκε από την Herbalife. Καλύπτει 1.000 καταναλωτές σε καθεμία από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα: Βέλγιο, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία, Πολωνία, Ρουμανία, Ισπανία, Τουρκία και Ηνωμένο Βασίλειο. Τα δεδομένα αναλύονται ανά ηλικία, για να αξιολογηθούν οι διαφορές μεταξύ των γενεών.

Ακολουθήστε μας για περισσότερα:

Facebook:  https://www.facebook.com/HerbalifeGreeceCyprus/

Instagram:  https://www.instagram.com/herbalife.gr.cy/

Youtube:  https://www.youtube.com/playlist?list=PL29529CF1FF4A369F

Tik Tok:  https://www.tiktok.com/@herbalife_gr_cy